V tomto článku Vám v krátkosti priblížime pojem firemná identita - inak povedané - tvorba značky. Adidas, Coca-cola, Apple - Už poznáte ich logá, aké používajú farby, aké produkty či služby od nich čakať. A teraz, viete si predstaviť, že Coca-cola zmení farby z červeno-bielej na oranžovú?
Že Apple zmení svoje logo na hrušku? Asi ťažko by sa s tým vyrovnával spotrebiteľ a možno by danú značku zmenil za inú, pretože by začal o nej pochybovať. A v tom je práve ukryté kúzlo firemnej identity.
Firemná identita je súlad viacerých vizuálnych prvkov. Začína to názvom na logom, prípadne sloganom alebo maskotom, teda prvkami, ktoré majú čo to napovedať o firemnej kultúre. Kedže je reč o vizuálnom - podstatná je zvolená typografia, farby a dizajn, ktoré je potrebné zachovávať a používať všade v rovnakej podobe, či už v digitálnej alebo tlačenej podobe, vo vnútri spoločnosti ale aj navonok smerom k zákazníkovi. Aj to ako vystupuje vedenie alebo zamestnanci firmy na verejnosti je dôležitým faktorom firemnej identity, pretože aj oni reprezentujú firmu, o to zvlášť, ak je potrebný osobný kontakt so zákazníkom alebo prípadne partnerom v podnikaní.
Ďalším bodom sú reklamné predmety, ktoré majú za úlohu reprezentovať Vašu spoločnosť. Poháre, zápisníky, perá, tričká, ale aj vizitky či letáky. Aj reklamy v médiach musia mať zachovaný svoj štýl aby boli jedinečné a nezameniteľné. V televíznych reklamách môžete už roky vidieť známu herečku, ktorá vy vybavuje hypotéku alebo obľúbené reklamy baču s honelníkom - patria do nezameniteľnej firemnej identity už niekoľko rokov a každý hneď vie o akú značku alebo spoločnosť ide. V rádiách zas rezonujú určité slogany, ktoré majú za úlohu dostať sa Vám do podvedomia vďaka vtipu alebo jednoduchému rýmu.
Časom sú však potrebné aj jemné zmeny, pretože je dôležité zostať IN, modernizovať svoju firemnú identitu a vyslať tak signál, že vo firme to žije a tak ako naša firemná kultúra aj naše produkty a služby sa posúvajú vpred.
Začať podnikať môže skutočne každý, nie je to nič zložité, avšak samotný proces podnikania si vyžaduje enormnú dávku energie a vytrvalosti. Aj keď sa nám zdá, že trh je už plný všetkého, vždy sa nájde priestor ako preniknúť a byť úspešný. Okrem takých samozrejmých základov ako - mať pevnú vôľu, byť presvedčený o kvalite nášho produktu či služby - je na začiatku taktiež dôležitý názov firmy - produktu - služby, farby ktoré Vás majú reprezentovať, typ písma, dizajn, ale aj Vy, ako osoba, ste jedinečným článkom Vašej firemnej identity, ktorá reprezentuje a predáva. Netreba sa báť nápadov a vízie, veď ako hovorí aj citát slávneho fyzika, kozmológa a matematika S. W. Hawkinga - "Nech sa vám zdá život akokoľvek ťažký, vždy môžete v niečom uspieť."
Zdroj: autor, Obrázok: gemgfx.com