DIGITÁLNYMARKETING
SEO a PPC. Rozlíšiť tieto dva pojmy je vcelku jednoduché. SEO sa týka neplatených výledkov vo vyhľadávaní tzv.organického vyhľadávania a PPC je jednoducho platená reklama.
PPC a SEO
PPC
- vyššie náklady
- presné cielenie
- rýchlešie dosahovanie výsledkov
- pomalšie dosahovanie výsledkov
- menšie náklady
- presné cielenie
PPC (pay per click)
V preklade platba za klik, označovaný aj ako CPC (Cost Per Click), je druh internetovej reklamy používanej na web stránkach a prehliadačoch. Inzerent reklamy platí, len ak užívateľ na reklamu klikne.
Ako reklama funguje?
Reklama väčšinou pozostáva z textovej časti, a to nadpisu, textu, rôznych rozšírení, úryvkov, výzvy na akciu a v niektorých prípadoch aj z obrázku. Po vyplnení textovej časti sa určí cena za preklik a denný rozpočet, z ktorého sa každý deň odpočítava suma za každý klik až do vyčerpania. Hneď ako je reklama schválená, zobrazuje sa vo vyhľadávaní, na stránkach spolupracujúcich s Googlom, Youtube, rôznych apikáciách aťď.
Dôležité hodnoty, ktoré sa oplatí sledovať:
zobrazenia, kliknutia, konverzie,cena za klik, cena za konverziu,kvalita reklamy, skóre kvality.
Ako reklama funguje?
Reklama väčšinou pozostáva z textovej časti, a to nadpisu, textu, rôznych rozšírení, úryvkov, výzvy na akciu a v niektorých prípadoch aj z obrázku. Po vyplnení textovej časti sa určí cena za preklik a denný rozpočet, z ktorého sa každý deň odpočítava suma za každý klik až do vyčerpania. Hneď ako je reklama schválená, zobrazuje sa vo vyhľadávaní, na stránkach spolupracujúcich s Googlom, Youtube, rôznych apikáciách aťď.
Dôležité hodnoty, ktoré sa oplatí sledovať:
zobrazenia, kliknutia, konverzie,cena za klik, cena za konverziu,kvalita reklamy, skóre kvality.


Čo je SEO?
SEO je skratka anglického výrazu Search Engine Optimization.
Po slovensky povedané – optimalizácia pre vyhľadávače. SEO je súbor techník a nástrojov, ktoré majú za cieľ zabezpečiť popredné pozície vášho webu vo výsledkoch organického vyhľadávania (neplateného vyhľadávania).
Po slovensky povedané – optimalizácia pre vyhľadávače. SEO je súbor techník a nástrojov, ktoré majú za cieľ zabezpečiť popredné pozície vášho webu vo výsledkoch organického vyhľadávania (neplateného vyhľadávania).
Prečo SEO?
Pokiaľ nemáte SEO nastavené na svojom webe tak Google o Vás popravde ani nezakopne. Ľudia si v prevažnej väčšine pozerajú prvých päť stránok vo vyhľadávaní (ak vôbec), niekto iba dve a niekto iba prvú stránku. Ak nie ste na prvých piatich stranách, ste prakticky neviditeľný. Nikto vaše stránky nenájde.
Môžete si SEO skúsiť urobiť po vlastnej osi, no vo vlastnom záujme to zverte radšej odbormíkom.
Môžete si SEO skúsiť urobiť po vlastnej osi, no vo vlastnom záujme to zverte radšej odbormíkom.

VÝHODY DIGITÁLNEJ REKLAMY
Merateľnosť
Výkony Vašich reklám sú veľmi dôležité.
Presné cielenie
Cieľte na ľudí ktorých zaujíma Váš produkt alebo služba.
Kontrola nákladov
Míňajte Vaše peniaze na reklamu s rozumom.