PPC (pay per click) V preklade platba za klik, označovaný aj ako CPC (Cost Per Click), je druh internetovej reklamy používanej na web stránkach a prehliadačoch. Inzerent reklamy platí, len ak užívateľ na reklamu klikne.
Ako reklama funguje?
Reklama väčšinou pozostáva z textovej časti, a to nadpisu a textu a v niektorých prípadoch aj z obrázku. Po vyplnení textovej časti sa určí cena za preklik a denný rozpočet, z ktorého sa každý deň odpočítava suma za každý klik až do vyčerpania. Hneď ako je reklama schválená, zobrazuje sa vo vyhľadávaní, či obsahovej sieti.
Niektoré inzerentné spoločnosti:
Zoznam
Etarget
PPC stručne
Najrozšírenejšou PPC reklamnou sieťou je Google Adwords. Reklama sa zobrazuje na základe vyhľadávaných slov v Google. Google Adwords ponúka široké využitie reklamných formátov(youtube, obsahová sieť, reklamy vo vyhľadávání, Google nákupy)PPC reklamu poskytuje aj najznámejšia sociálna sieť Facebook. Práve vďaka popularite tejto služby a osobným informáciam zdieľaných užívateľmi predstavuje výbornú platformu pre presné cielenie reklamy.Najrozšírenejší slovenský PPC systém obsahovej reklamy je Etarget, ktorý zobrazuje obsahovú reklamu na slovenských stránkach.
Výhody PPC reklamy:
Merateľnosť a upravovanie.
Dosahovanie výsledkov je v online reklame veľmi dôležitá. Môžete sledovať ako ľudia na Vaše reklamy reagujú. Poprípade viete hneď reagovať a reklamy upraviť podľa potrieb.
Presné cielenie.
V online reklamy si vyberiete publiká na ktoré chcete cieliť svoju reklamu. Nestrácate zbytočne čas ani svoje peniaze na ľudí, ktorých Vaša reklama nezaujíma.
Kontrola nákladov.
Viete koľko chcete minúť na reklamu a toľko aj skutočne miniete. Žiadne skryté poplatky. Žiadne naťahovanie.
Vetička na záver
U nás v agentúre väčšinou používame na PPC nástroj Google Ads, ktorý obsahuje všetky potrebné kanály aby ste zasiahli svoje publikum kdekoľvek na internete.
zdroj: autor, Online marketing - súčasné trendy, pixabay