Jednoduchá situácia – máte webovú stránku a chcete zistiť ako sa jej darí. Má navštevovanosť, vedia si ju zákazníci vyhľadať? Zobrazuje sa vlastne po zadaní mojich kľúčových slov? Po porade s pár známymi zistíte, že existuje možnosť SEO analýzy webu, ktorá Vám povie detaily o jej sile, o spracovaní obsahu a jej pozícií na Google, ako rýchlo sa vykreslí prvá stránka Vášho webu, čo treba zlepšiť, kde sú rezervy a podobne.
A keď Vám už vybehne na sociálnych sieťach reklama na SEO analýzu, prečo ju nevyskúšať, však je to zadarmo. A výsledok? Aj Vás mrazí z toho červeného mora čo sa Vám zobrazilo po analýze?
Treba si uvedomiť jednu podstatnú vec a síce, že aj súčasná situácia ohľadom COVID19 „vyhnala“ veľa ľudí do online priestoru a teda množstvo IT-firiem pochopilo, že nastal ich čas. Sociálne siete, Google, maily, proste všade, kde sa dá, naskakuje reklama o tvorbe webových stránok za pár Eur a aj o SEO analýze zadarmo po ktorej Vám vypracujú cenník na optimalizáciu Vášho SEO. Nie je na tom nič zlé, len treba vedieť čítať medzi riadkami a uvedomiť si, že v prvom rade ide o marketingový nástroj, ako si získať nových klientov. Je to samozrejme cieľom každého, aj Vás ako podnikateľa alebo osobu poskytujúcu určitú službu/produkt. Avšak nedá sa seriózne spoľahnúť na internetovú analýzu, ktorá Vám vyhodnotí silu webu, meta údaje, externé odkazy, popisky stránok, obsah a celkovú príťažlivosť pre vyhľadávač v priebehu pár sekúnd.
Analýza webu je oveľa komplexnejšia služba, ktorá si vyžaduje priamy zásah do Vašej stránky. To znamená prístup do kódu, prípadne administratívneho rozhrania stránky, prístup do databáz a do serverových nastavení Vášho webu. Z tohto hľadiska je vhodné prehodnotiť situáciu priamo s tvorcom Vášho webu, či disponuje znalosťami v oblasti SEO a výkonu webu a dokáže uskutočniť analýzu a optimalizáciu týchto nastavení. Najlepšie je samozrejme vykonávať tieto optimalizácie súčasne pri tvorbe webu, resp. pred spustením indexácie webovej adresy, pretože vyhľadávače nereagujú okamžite na zmeny vo Vašich nastaveniach. Aj v tomto prípade platí – radšej neskôr ako vôbec – teda optimalizáciu webu je potrebné vykonať, len sa treba správne rozhodnúť a nepodľahnúť nátlaku marketingu, pretože všetko niečo stojí a nie vždy profesionálna a pekná reklama znamená pravdu.
Zdroj: autor, obrázky: pexels.com