Kľúčové slová určujú cielenie reklám a pomáhajú nám osloviť potencionálnych zákazníkov vo vyhľadávaní vo vyhľadávači. Dnes si preto rozoberieme dostupné typy zhody v najpoužívanejšom PPC systéme Google Ads.
Presná zhoda
Názov tejto zhody hovorí za všetko. Keď používame presnú zhodu ta sa nám reklama zobrazuje len vtedy keď zadáte vyhľadávací výraz presne v tvare, v akom je kľúčové slovo alebo v blízkom variante napr. kľúčové slovo ,,opasky pre pánov´´ variant kľ. slova pánske opasky. Keď použijeme presnú zhodu nezískame až tak veľa zobrazení či kliknutí, ale určite Vám to prinesie väčšie CTR (miera prekliku). Vaše reklamy sa môžu zobrazovať používateľom, ktorý hľadajú Váš produkt alebo služby.
Frázova zhoda
Frázova zhoda je flexibilnejšia. Kľúčové slovo vo frázovej zhode je podobné variantu presnej zhody. Vďaka nej môžete zasiahnuť viac zákazníkov ako pri presnej zhode. Pri frázovej zhode je dôležité poradie kľúčových slov, reklama sa nezobrazí ak vo vyhľadávacom dopyte je doplnené nejaké slovo navyše v strede nášho kľúčového slova napr. ,,dámske pančuchy´´ reklama sa nezobrazí pri kľúčovom slove ,,dámske legíny a pančuchy´´. Ale môže sa zobraziť pri pridaní nejakého pred alebo za vyhľadávací výraz napr. ,,čierne dámske pančuchy´´ .
Voľná zhoda
Voľná zhoda je typom zhody, ktorý majú priradené všetky kľúčové slova. Reklama sa môže zobrazovať vo vyhľadávaniach, ktoré zahŕňajú slová či už s pravopisnými chybami, synonymami, súvisiacimi vyhľadávaniami a inými variáciami. Vďaka voľnej zhode môžete na svoj web prilákať viac potencionálnych zákazníkov, ale aj takých, ktorý nemajú o Váš produkt alebo službu záujem. Napr. kľúčové slovo ,,dámske pančuchy´´ vo voľnej zhode sa môže zobrazovať pri vyhľadávaní ,,lacné dámske pančuchy vo výpredaji´´.
Modifikátor voľnej zhody
Modifikátor voľnej zhody funguje podobne ako voľná zhoda, ale modifikátor zobrazuje reklamy len v takých vyhľadávacích dopytoch, ktoré zahŕňajú slová označené znamienkom plus(+dámske pančuchy) alebo ich podobné slová.
Vylučujúce kľúčové slová
Pomocou tohto typu môžete vylúčiť zobrazovanie reklám vo vyhľadávaní, ktoré takéto slová obsahuje. Napr. predávate iba dámske pančuchy a vylučujúce kľúčové slovo môžu byť napr. ,,legíny´´. Aby ste mohli pridať kľúčové slovo do zoznamu pridávame ho so znamienkom mínus (- legíny).
S presnou a frázovou zhodou máte väčšiu kontrolu nad slovami, ktoré vyvolávajú Vašu reklamu, tým pádom aj nad investovanými peniazmi. S voľnou zhodou sa Vám môže stať, že Váš nastavený rozpočet bude rýchlo vyklikaný a neefektívny. Nastavenia svojich kľúčových slov preto zverte radšej ľudom, ktorý sa PPC aktívne venujú a vedia ako pracovať s kľúčovými slovami.
Zdroj: autor, Online marketing – súčasné trendy