Typ samostatnej kampane, ktorú chcete vytvoriť, by mal závisieť od cieľov Vašej inzercie. Ak chcete zobrazovať reklamy vo vyhľadávaní Google, mali by ste si vybrať kampaň vo vyhľadávacej sieti. Inzertná sieť ponúka rôzne typy kampaní pre Vaše ciele v podnikaní. V tomto článku sa Vám pokúsim priblížiť jednotlivé typy.
Jednotlivé typy kampaní
Skôr ako si povieme niečo o jednotlivých typoch kampaní, tak začneme najskôr cieľmi kampaní. Keď vytvárate kampaň, zobrazí sa Vám výzva na výber jej typu a cieľov. Na základe nejakých akcií, ktoré majú potenciálni zákazníci vykonať, si môžete vybrať cieľ pre Vašu kampaň. Môžete si tak isto vybrať typ kampane napr. vyhľadávaciu sieť, obsahovú sieť, nákupy alebo video. Nasledovne sa Vám zobrazia odporúčania, ktoré sa týkajú rôznych funkcii a nastavení, ktoré Vám pomôžu dosiahnuť hlavný marketingový cieľ.
Typy cieľov:
- Predaj
- Potenciálni zákazníci
- Návštevnosť webu
- Kúpna úvaha o produkte a značke
- Povedomie o značke a jej dosah
- Propagácia aplikácie
Typ kampane definuje, kde budú môcť Vaši potenciálni zákazníci vidieť Vaše reklamy, so zacielením reklám môžete túto možnosť ešte viac spresniť.
Dostupné typy kampaní:
- Kampaň vo vyhľadávacej sieti
- Kampaň v obsahovej sieti
- Nákupná kampaň
- Video kampaň
- Kampaň na aplikáciu
Vyhľadávacia sieť Google
Je skupina webov a aplikácii súvisiacich s vyhľadávaním, kde sa môžu zobraziť Vaše reklamy. Pri inzerovaní vo vyhľadávacej sieti sa výsledky zobrazujú nad aj pod organickým vyhľadávaním alebo na partnerských weboch vo vyhľadávacej sieti Google.
Obsahová sieť
Je vytvorená tak, aby Vám pomohla nájsť správne publikum. Možnosti zacielenia obsahovej siete umožňujú strategicky zobrazovať Vaše reklamy potenciálnym zákazníkom na správnom mieste a v správny čas.
Nákupná kampaň
Na rozdiel od textových reklám, v ktorých sa zobrazuje iba text, sa v nákupných reklamách používateľom zobrazujú fotky Vašich produktov, nadpis, cena, názov obchodu a ďalšie informácie. Vďaka takýmto reklamám získavajú Vaši potenciálni zákazníci dobrú predstavu o produkte, ktorý predávate až po tom ako kliknú na reklamu, čo Vám prinesie relevantnejších potenciálnych zákazníkov.
Videokampaň
Video kampaň Vám umožňuje zobraziť video reklamy samostatne alebo v obsahu vysielaného videa v službe YouTube a v obsahovej sieti google.
Kampaň na aplikácie
Stačí pridať niekoľko riadkov textu, ponuku a podklady. Všetko ostatné sa optimalizuje tak, aby používatelia Vašu aplikáciu našli.
To by bolo na dnes zatiaľ všetko čo sa týka kampaní a ich cieľov. Nabudúce si rozoberieme podrobnejšie jednotlivé typy kampaní.
Zdroj : Online marketing – súčasné trendy, Google.com, autor
Obrázok : Pixabay